Vergeet je wachtwoord – voor altijd!

Vergeet je wachtwoord – voor altijd!

Vergeet je wachtwoord – voor altijd!

Gebruik jij nog een gebruikersnaam en wachtwoord om je aan te melden op het portaal van de sociale zekerheid? Tijd om over te schakelen naar iets anders. Om jouw gegevens en die van je onderneming beter te beschermen, kan je binnenkort niet meer aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord.

Kies nu voor een veiligere optie: meld je aan met je eID, MyGov of itsme. Het is handig, snel, en je hoeft geen wachtwoord meer te onthouden!

Gebruik tweestapsverificatie met je eID, MyGov of itsme

Je elektronische identiteitskaart (eID) en de MyGov- of itsme-apps zijn de veiligste manieren om je aan te melden bij de onlinediensten van de Belgische overheid. Je gegevens zijn beveiligd met een tweestapsverificatie. Om ze te zien, moet je je identiteitskaart én je code kunnen voorleggen – of, met MyGov en itsme, een QR-code scannen met je smartphone en dan met een code bevestigen dat jij het wel degelijk bent. Een hacker of identiteitsdief moet je al twee keer iets afhandig maken om aan je gegevens te kunnen.

Meer weten over alle mogelijkheden om je aan te melden bij de onlinediensten van de overheid? Bekijk de pagina’s Mijn digitale sleutels van de CSAM-website (FOD Beleid en Ondersteuning)

of of

Je elektronische identiteitskaart (eID)

gebruik je met een kaartlezer. Op dit moment is dat de allerveiligste optie om je mee aan te melden.

’t Is veiliger

Je eID en itsme vragen allebei dat je je identiteit bevestigt wanneer je je aanmeldt. In je onderneming weet je dus zeker wie zich aangemeld heeft en wat die persoon gedaan heeft.

Niets meer noteren

Behalve veiliger, zijn eID, MyGov en itsme ook praktischer. Je hoeft geen gebruikersnaam en wachtwoord te onthouden, dus je hoeft ze ook nergens op te schrijven om ze niet te vergeten. Met je identiteitskaart of je smartphone heb je genoeg.

Je wint er ook nog tijd mee

Je eID, MyGov en itsme komen niet alleen van pas voor het portaal van de sociale zekerheid. Je gebruikt ze ook voor andere onlinediensten – die van de FOD Financiën of de FOD Economie bijvoorbeeld. Je wint dus tijd door overal hetzelfde identificatiesysteem te gebruiken… je hebt het altijd bij de hand!

’t Is veiliger

Je eID en itsme vragen allebei dat je je identiteit bevestigt wanneer je je aanmeldt. In je onderneming weet je dus zeker wie zich aangemeld heeft en wat die persoon gedaan heeft.

Niets meer noteren

Behalve veiliger, zijn eID, MyGov en itsme ook praktischer. Je hoeft geen gebruikersnaam en wachtwoord te onthouden, dus je hoeft ze ook nergens op te schrijven om ze niet te vergeten. Met je identiteitskaart of je smartphone heb je genoeg.

Je wint er ook nog tijd mee

Je eID, MyGov en itsme komen niet alleen van pas voor het portaal van de sociale zekerheid. Je gebruikt ze ook voor andere onlinediensten – die van de FOD Financiën of de FOD Economie bijvoorbeeld. Je wint dus tijd door overal hetzelfde identificatiesysteem te gebruiken… je hebt het altijd bij de hand!

Cybersecurity: ken je klassiekers

Deze pagina’s komen zeker van pas als je je kennis wat wilt opfrissen:

Zit je met vragen of heb je opmerkingen?

Deel ze met ons langs ons contactformulier.